4 Ağustos 2011 Perşembe

“Kalem ve Kağıt” İle Başarmak Mı?



“Başarı Nedir?” diye sorsam klişelenmiş cümlelerle bir anlam yükleyebilirsiniz.
Peki “Başarının Yolu Nedir?” diye sorsam herhalde daha can alıcı olmuş olurum. Çünkü herkesin zihninde bir kahraman vardır, o kahraman, senin hayatında yer etmesi ve senin değerlerini yansıtmasıyla senin baş tacın olmuştur.
Ben hep kendime şunu sormuşumdur: “Bu insanlar başarmayı nasıl başarmış?”. Evet.
Sanki buldum. Komik gibi ama cevabı “Kalem ve Kağıt”. Ben sadece budur demiyorum ama bununla kastım düzenli, sistemli, sürekli, boş vaktini değerlendiren ve kendini eğiten insanı kastediyorum. Bunu okulda hocam söylemişti, pek dikkate almamıştım ama son zamanlarda hayatımın giderek yoğunlaşmasıyla, bireysel anlamda, sistemden yoksun olmam beni böyle zevklere itti. Artık kalem ve kağıt taşıyorum. Yapacaklarım diyede bir başlık. Kağıda yazacağım maddeleri bir anda da yazmak zorunda değilim. Gün içinde hayatın akışına göre programınızı şekillendirebilirsiniz. Şimdi ajanda var ya, diyebilirsiniz ama ajanda da en büyük eksiklik samimiyet. Orada sadece saati saatine programlama yaparsın oraya duyguyu katamazsın. Ajanda olmasın mı şimdi? tabi ki de olsun ama kalem ve kağıdın yedi yirmi dört yanında olması ve ona gün içinde yazacakların ajanda da kine oranla kat ve kat daha değerli ve ilerde, bugünde ne yapmışım, ne duygulara hakimmişim diyebilmeniz adına kalem ve kağıt bir dosttur.


Çok mu gerekli? bence gerekli. Çünkü en azından yapacaklarını görüyorsun ve içinde boğulmaktansa üzerine gidip halledebilme şansı yakalıyorsun. Bir metodum daha var, her gerçekleştirdiğim işimin yanına tik atarak onu destekliyorum ve kendimi tatmin ediyorum. Böylece kendime sadakatim artıyor. Psikolojide motivasyondur bunun karşılığı. Daha çok motivasyon daha çok başarı getirir.


Hani kağıt kalem dedikte, kağıt ve kalemi sadece bunun için mi kullanın kesinlikle hayır. Aklınıza takılan bir şey olur not alır sonradan bakarsın, aklına bir söz gelir, fikir gelir, bir şey görürsün dikkatini çeker, yazarsın.
Kalem ve kağıt. Olmadı resim çiz.


En azından bireysel yoksullukların hat safa da olduğu şu zaman diliminde bırak da yanında bulundurduğun bir dostun oldun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder